Hvordan du kommer i form raskt

For å komme raskt i form, må du bruke litt energi, men sinnene og kroppen din vil takke deg for alle krafter og den tiden du bruker. Å være aktiv gjør fantastiske ting for ditt generelle velvære, fra å øke immunitet og lykke til å hjelpe med søvnmangel. Men du må ikke heller tilbringe flere timer på studioet for å komme i god form. Du trenger ikke å si adjø til ditt sosiale liv eller utpeke to timer per dag for å få se resultatene. Dessuten trenger du ikke å bruke en masse penger – win, win, win altså!

Vi har alle forskjellige grunner til hvorfor vi ønsker å komme i form. Kanskje vil du forberede deg til testen til å bli akseptert til politiutdannelsen og trenger å bygge opp styrken din – politiutstyret med en politi vest veier faktisk 12 kg! En slik vest kan du kjøpe på elite-armor.no, hvis du vil prøve. Det er mye å bære rundt hver dag.

Eller kanskje du er overvektig og ønsker å forandre din livsstil. Uansett grunn håper vi disse tipsene hjelper!

1. Kondisjonstrening
Kondisjonstrening er en av de beste måtene å skape et kaloriforbruk på og til slutt ende opp med å slippe ekstra kilo. Det oppfordrer hjertehelsen, gir god blodsirkulasjon og en flott kropp. Alle bør sikte på minst 30 minutter av kondisjonstrening de fleste dager i uken for å holde hjertesykdom og ekstra kroppsvekt i sjakk, men hvis du ønsker å bli mager, vil du se resultatene raskere hvis du i stedet trener en hel time hver dag. Du trenger ikke å gå på et treningsstudio for å gjøre denne trening; å vandre eller jogge utendørs, klippe grasset og hagearbeid er alle eksempler på ting som teller som kondisjonstrening.

2. Styrketrening

Styrketrening er en del av helse som du ikke har råd til å forsømme, uansett om treningsmålet ditt er å gå ned i vekt, bli slank, bygge muskler eller få styrke. Å legge til treningsøvelser i rutinen 3-4 dager i uken vil øke stoffskiftet, styrken og beina, og hjelper deg med å få mere muskler eller kroppsmasse, avhengig av hvor mye du veier eller hvor mye du løfter.

Kroppsvektøvelser er noen ganger enda mer utfordrende enn de som bruker maskiner eller vekter. Du trenger en styrketreningsrutine som aktiverer muskler på en måte som vil hjelpe deg å unngå skade mens du utvikler musklene.

3. Fleksibilitet

Fleksibilitet er en viktig del av det som gjør at du kan holde deg aktiv hele livet, noe som igjen er viktig for å opprettholde en høy livskvalitet, og en sunn kroppsvekt. Er det med å strekke ut ikke spennende nok for deg, kan du prøve noen annen aktivitet som trener fleksibiliteten, f.eks. yoga eller pilates.

Vi ønsker deg lykke til med dine helsemål!